donderdag 12 maart 2015

Haakhulpjes

Een tijdje terug won ik bij haar haakhulpjes. Ik gebruikte ze nooit, ik deed alles uit mijn hoofd en als het dan niet lukte werd het haakwerkje weer uitgehaald. Het moet tenslotte niet te moeilijk worden en wel leuk blijven.
 
 
Het duurde even voordat ik met de haakhulpjes aan de slag ging, ik heb dit weekend twee dekens die al langere tijd lagen eindelijk afgemaakt. De CAL van 2014 kreeg een blauw ruffle-randje, net zoals een grijs granny square babydekentje. Het tweede babydekentje wordt al gehaakt, een rij stokjes gevolgd door een rij halve stokjes. Mijn bolletjes zijn bijna op, dus ik startte daarnaast ook nog met een ander babyprojectje.
 
 
 
 
 
 
Bij Lisanne van Draad en Praat besteld ik een tijd geleden al het patroon van Roos de Haas. Ik heb iets met konijnen, meegekregen van mijn moeder en wilde deze haas dan ook graag (laten) haken voor de babykamer! Ik ga het nu toch eerst zelf maar proberen, heb tenslotte nu deze leuke felgekleurde haakhulpjes! Bedankt Lisanne, ik heb er nu al plezier van, het scheelt ontzettend veel denkwerk. Op het moment zit ik ziek op de bank, dus dat is alleen maar heel plezierig.

 
Neem vooral eens een kijkje bij Lisanne, op haar blog komt iedere (!) dag een nieuw bericht met veel inspiratie, daarnaast heeft ze de bosdieren serie. Roos de Haas is er een van, maar er zijn nog een aantal anderen, patronen zijn te bestellen voor €3,95 en je krijgt het patroon via PDF gemaild. Werkt super!
 
 
Roos de Haas wordt in huize van der Meer geheel grijs, kwestie van aanpassen aan het babykamertje!
 

4 opmerkingen:

  1. Betereschap, en je kan maar beter vroeg beginnen......leuk een baby kamer inrichten...succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Alles. Heerlijk lijkt me dat, allemaal spulletjes voor je baby haken... duurt voor mij nog wel ff, haha ;)
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen dat ze je helpen!! Dat was precies de bedoeling :) En ik ben heel benieuwd naar een grijze Roos!! Stuur je me een foto als hij af is, Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen