woensdag 19 november 2014

Lahti

Even wat anders dan naaien op m'n blog. Ik deed heel veel, maar nam nergens foto's van. Te donker en een slechte camera op mijn telefoon, zonder flits. En omdat geen bericht ook niet gezellig is, een blogje over mijn laatste vakantie!

Begin november ging ik met mijn ouders op bezoek bij mijn broertje. Mijn broertje studeert in Lathi, Finland! Dé kans om ook eens een kijkje te nemen in een land waar ik normaal nou nooit heen zou gaan. Fantastisch om mijn broertje weer eens te zien. Half augustus is hij vertrokken en een aantal dagen voor de kerst mogen wij hem hier weer verwelkomen!


Het was een reis vol eerste keren. De eerste keer met de ouders in het vliegtuig, laatste keer dat ze vlogen was 32(!) jaar terug. Eerste keer vliegen zonder man, m'n eerste vlucht was naast Arjan en de vluchten die volgden waren geen uitzondering. De eerste keer in een blokhut zonder deuren, behalve dan die bij de badkamer. De eerste keer overal gratis drinken in restaurants, in Finland wordt verplicht gratis water geschonken, nooit geweten. En als laatste de eerste keer lang parkeren nabij Schiphol, inclusief hobbelige rit.

Een ontzettend leuke reis, waar ik van genoot en waar ik voor het eerste een souvenir voor mezelf kocht. Een kitscherig vaasje en waxinelichtje. Nu te vinden in mijn 'groene' hoekje in de woonkamer! De doekjes en het geurzakje komen uit Denemarken waar mijn moeder ze meenam van vakantie. Naast groen hoekje ook een internationaal hoekje.. ;-).

1 opmerking: