woensdag 17 september 2014

Vriendschap

Alweer meer dan drie jaar geleden ronde ik mijn studie af op de Avans Hogeschool in Den Bosch. Na die drie jaar zie ik nog steeds drie medestudenten op regelmatige basis. Ik kan toch wel echt zeggen dat ze ondertussen tot mijn beste vriendinnen behoren. Op mijn bruiloft zijn ze op eigen houtje heel de dag achter ons daggasten-gezelschap aangereden om geen moment te hoeven missen van mijn trouwdag. Hoe bijzonder is die vriendschap dan! Ik geloof dat ik dat op die dag zelf ook wel 100 x tegen ze gezegd heb.. 

We zien elkaar zo ongeveer een keer in de maand en dat is best vaak gezien dat we best verspreid in Nederland wonen. De dichtstbijzijnde vriendin bezoeken kost mij al zeker 40 minuten reistijd (en dat is alleen nog maar de heenweg). Ondertussen bezoeken we elkaar ook met aanhang en kan ik echt voluit zeggen dat ik zo trots ben op onze vriendschap! 

Ik houd ervan om cadeautjes te geven en dat merken deze drie meiden ook regelmatig! Het is eigenlijk altijd handgemaakt en wat ik ook geef, ik krijg steevast drie dikke zoenen en een grote dank je wel. Wat 'n lieverds toch! Een vriendin gaat in de nabije toekomst trouwen, zij kreeg al een ketting waarover ik ook schreef in een eerder bericht. Mijn andere vriendin kreeg een huisje en mocht daar best wel wat in klussen voor ze er in kon trekken. Ook voor haar werd een ketting gemaakt, een tijgerprintje, waar ik dan weer geen foto van heb.

En toen had je nóg een dame, zonder ketting. Want ik wist toch echt niet wat voor papiertje bij haar in de smaak zou vallen. Deze vriendin woont in Den Bosch, vanaf mij gezien het kortst bij. En het leuke aan haar is dat ze ook ontzettend geïnteresseerd is in wat ik allemaal maak op de naaimachine. Toen ik nog thuis woonde is ze al een keer geweest om samen met mij een kraamcadeau te maken en een aantal weken terug spraken we opnieuw af want er was weer een kindje op komst in haar omgeving. Tijdens die gezellige naaidate zag ze een ketting en ze was er gelijk over te spreken. En dus deed ik de ketting diezelfde week nog op de post.



En een digitale dank je wel via de WhatsApp is net zo leuk!

1 opmerking:

  1. Mooi om te lezen! Wat ontzettend lief dat je haar een ketting stuurde. Hij is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen