donderdag 10 juli 2014

Brando

Afgelopen dinsdag moest de rode kater naar de dierenarts. Hij is nu negen maanden oud en het werd tijd voor zijn castratie, want hij zat Zoë ook al te pesten. Wat is dat toch sneu, met je beestje naar de dierenarts. Het is gelukkig in hetzelfde dorp want hij begon allemaal al hartverscheurend te janken in de auto. Ik was deze week lekker drie dagen vrij, dus dit keer was het dierenartsbezoekje voor mijn rekening. Het zou ongeveer drie kwartier duren, maar eer dat ik thuis was was het alweer twee uur verder! 

Alles is goed gegaan, het uitslapen duurde wat lang, maar ik denk dat het ook komt omdat hij oog in oog lag met een hond. En wat dat voor eng groot beest is weet hij geloof ik ook niet zo goed meer. Als kitten heeft hij wel altijd bij een hond gewoond, maar het blijkt dat ze dat best snel vergeten.

De reismand is nog steeds een favoriete rustplek, hij onthoudt niet dat hij daarmee naar de dierenarts moet. Daar zijn we dan wel weer blij mee. Hij lag dinsdagochtend dan ook al lekker klaar om weg te gaan.


En hier was het tijd om wakker te worden. Hoe bijzonder, hij krijgt dus een prikje om weer wakker te worden! Dat vroeg ik me altijd af, weer wat geleerd hé! Eerst gaan de ogen heen en weer, dan gaat het kopje wiebelen en op een gegeven moment begon hij toch wat te scharrelen in het hokje. Thuis was hij in de avond alweer volop aan het spelen. En nu drie dagen later is er helemaal niets meer te merken van afgelopen dinsdag.

1 opmerking:

  1. Via Mirjam kom ik op jouw blog terecht. Lees ik ineens ik woon in sleeuwijk... dat is vlak bij mij! Ik woon in woudrichem haha wat toevallig zeg. Ik ga lekker eventjes rond neuzen op je blog. Maar gelukkig gaat het allemaal weer goed met de rode kater. Het is toch altijd vervelend als ze naar de dierenarts moeten...

    fijn weekend en
    lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen