woensdag 9 april 2014

Het evenwicht komt een beetje terug

Ik woon nu zeven maanden samen, eerst was er een van het mannelijke soort. En toen kregen we onze eerste kater en tweede man in huis; Milow! Al snel volgde in januari de ondeugende Brando, alweer een man.. Met een kater totaal gefixeerd op de man en helemaal geen aandacht voor mij, was Brando de allemansvriend een welkome bewoner! 



En omdat Milow toch wel een erg mooi beest is, begon het al snel te kriebelen voor een nestje (of misschien wel twee) in de toekomst. En daarom hebben we besloten het evenwicht een beetje te herstellen.. sinds vorige week is er een dame bij gekomen! Ze heet Zoë en zou in de toekomst samen met Milow een nestje moeten krijgen. Brando is ook een knapperd met z'n rode vacht en odd eyes (een blauw en een bruin oog) maar met een vergroeiing in zijn staartje is Brando officieel afgekeurd voor de fok. En is het gewoon mijn lieve kroelkip.


Zoë is nu ruim 15 weken oud en een echte prinses. Het was even wennen met twee van die katers die willen snuffelen en je even aan willen raken. Met wat blazen en grommen gaan ze dan toch wat op afstand. Gelukkig is dit na 5 dagen wennen bijna volledig weg. Alleen het grommen gebeurt nog wel eens richting Milow, maar goed die is dan ook wel een heel ander karakter. 


Afgelopen zondag troffen we de twee kleinste al zo samen op de bank aan. Is het niet schattig! Fijn hé dat ze elkaar toch al zo snel accepteren. Sinds kort hebben we ook nog een kattenren buiten. Met een groot vrijstaand huis in de polder met een evengrote tuin konden we hier makkelijk wat ruimte aan kwijt. Nu kunnen de katten alleen naar buiten als de achterdeur openstaat, maar binnenkort zal er een luikje (geen kattenluikje, want daar worden de katten te groot voor, dus een hondenluikje.. Kun je je het voorstellen??) geplaatst worden. 





Wat een uitkomst is die ren zeg! Elkaar achter na zitten in de woonkamer en planten vernielen is toch favoriet. Gelukkig kunnen ze dit nu (bij lekker weer) lekker buiten doen! Aanstaande vrijdag worden de grasmatten geleverd. Dat zal de rommel binnen met mos, takjes en blaadjes vast wat verminderen! En nu lekker verder genieten van onze monsters.. :-).

12 opmerkingen:

  1. Altijd leuk zo'n 'baby's' in huis :-)
    Fijn dat je die ren hebt zo kunnen ze toch ook genieten van het 'buiten zijn'
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, dat was echt een voorwaarde voor ons. Dit ras kan eigenlijk niet buiten, nergens bang voor en aanhankelijk en dan aan een drukke weg. Eng idee, dus nu lekker in de ren!

      Verwijderen
  2. En ik maar denken dat odd-eye alleen bij witte katten voorkomt :))\
    Lekker he die donderstralen. Ik wil nooit meer een ander ras, is 'verslavend'
    Van welke cattery komen ze?
    Bij ons konden ze in ons vorige huis(1,5jr geleden) los in de tuin maar in onze nieuwe tuin kunnen ze naar de buren en weer die buren enz. Dus krijgen ze een tuigje om en doe er de bijbehorende lijn bij zodat ik zie onder welke struik ze zich verstopt hebben. Ze komen dus alleen buiten als ik erbij ben. En alleen als t lekker weer is :))
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja wij gingen voor het eerst bij Brando kijken en toen viel het ons gelijk op! De vrouw van de cattery had het ook pas net ontdekt. Brando komt van High Five stars, Milow van Mimos en Zoë.. dat ben ik even kwijt ;-) Zal het nog nagaan.

      Wat slim van die tuigjes, ik had het inderdaad gelezen op je blog! Ontzettend leuk dat ze op die manier toch lekker naar buiten kunnen. En inderdaad verslavend.. het zijn zulke lieverdjes. Grappig, ik houd je blog in de gaten! ;-)

      Verwijderen
    2. ikke die van jou :))
      De catteries komen me niet bekend voor maar heb me er al heel lang niet meer in verdiept. Die 4 van ons zijn niet meer zo piep. De oudste komt van Troesies en de andere 3 van MountQueenie uit Geertruidenberg. De eerste 3 kwamen uit Lieshout
      Geef ze maar een aai van me
      fijne avond

      Verwijderen
    3. Ah, klinkt niet bekend, maar Geertruidenberg is bij ons om de hoek! Grappig, zullen eens even kijken op het internet! Brando en Milow hebben wel dezelfde vader, maar die fungeerde als dekkater dus ze komen uiteindelijk van twee verschillende cattery's. En om het inteeltpercentage zo laag mogelijk te houden en mijn man graag een bepaalde kleur wilde, kwamen we weer heel ergens anders uit :-). Hopelijk gaan deze beestjes ook járen mee!

      Verwijderen
    4. Dat hoop ik ook!!
      Grappig, om de hoek. Die Cattery doet denk ik niks meer, webpagina heeft al heel lang geen nieuwe meldingen meer. Maar je kunt er wel 3 van onze dotjes als kittens zien. Ian, Annabelle(tuttebel) en Sparkey....hier heten ze dus Jay, Destiny en Djazz.:))....Ik weet nog goed toen we daar voor t eerst kwamen dat er ineens een zwarteindrukwkkende reus naast me op de bank sprong. De grootste hier is Bailey..denk dat hij rond of over de 10 kilo zal zitten. Hij is de oudste. Kwam hier samen met zn zusje Bowie. Haar heb ik helaas 2 jaar geleden in moeten latenslapen.
      We hebben tot 1,5 jaar geleden in Brabant gewoond:))

      Verwijderen
  3. Wat een mooie katten zijn dat. Ik ben benieuwd of er nog ooit een nestje komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hopen het zo! Milow is in ieder geval al getest! En Zoë is ook al goedgekeurd, spannend!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ja hé! Op elke plek in het huis kom ik wel een kat tegen om te kroelen. Heerlijk! En 8 maanden geleden riep ik nog; er komt geen kat bij mij in huis ;-).

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijke plek om te wonen voor alle katten. Lijkt me heerlijk. En wat een gezellige foto zo saampjes gezellig slapen.

    BeantwoordenVerwijderen