donderdag 6 maart 2014

Taarten maken

Gisteravond deed ik mee met een workshop taarten versieren. Samen met 7 andere dames maakten we een taart met cake, jam, slagroom en heel veel marsepein. Ik had het nog niet eerder gedaan, en had mezelf ook niet zo goed voorbereid. En toch ben ik erg trots op mijn eerste versierde taartje! 

We zijn begonnen met een kale ronde taart, die  mochten we in drie delen snijden zodat we hem konden vullen. Bij de onderste laag heb ik aardbeienjam en de bovenste laag is slagroom. Het insmeren van de taart met botercréme vond ik nog een heel karwei.. niet mijn lievelingsbezigheid is wel gebleken. De créme wordt gebruikt om de ongelijkheden te verdoezelen. En het bleek bij het eindresultaat dat me dat toch uiteindelijk best goed gelukt is!



En hier het resultaat van alle taartjes! Het is toch een heel mooi gezicht weer, en bijzonder ook hoe iedereen een eigen smaak heeft! Allemaal totaal verschillend. Gisteren bij thuiskomst hebben we maar gelijk een stukje geproefd.. En hij smaakte goed!





Daarnaast staat de volgende workshop alweer op de planning! Dit keer ga ik het bij mij thuis organiseren. En nu wel voorbereid heb ik al een idee in mijn hoofd! 

1 opmerking: