vrijdag 14 juni 2013

Gezocht!

Al jaren ben ik aan het werk aan één project. Nou ja, niet één, in een grote mand in de woonkamer liggen verschillende langlopende projecten. De reden voor deze langlopende projecten is het feit dat ik voor mijn quilts, want dat zijn het namelijk, allemaal restlapjes gebruik. 

Gisteravond vond ik weer puf om aan de langst stil liggende quilt te gaan werken. Een andere hoef ik alleen nog maar een stukje door te quilten, de binding er omheen en afwerken.  Zo weinig te doen, maar zo'n grote drempel, want na 100 hartjes met de hand gequilt te hebben zie ik nog steeds  op tegen de 5 die nog moeten.. Maar goed, nu eerst dit project!

Heel enthousiast ben ik achter de naaimachine gestapt (de toplaag doe ik met het machien, hoe ik hem door ga quilten is nog even de vraag). Alle vakjes in het formaat 10 x 10 gesneden, en toen alle vierkantjes die ik eerder al gemaakt had aan elkaar genaaid. Het resultaat;





Nu zou ik alleen toch heeeeel graag er een wat grotere quilt van maken. Maar er is een probleem. De stof is op.. Nergens in het het huis is nog een reststofje te vinden wat bij de rest van de quilt past. De foto's zijn een beetje slecht, gemaakt met een telefoon om half 11 in de avond. Maar de stofjes zijn lichtbruin, lichtroze, lichtgeel, donkerbruin etc. Allemaal bij elkaar  passend, en soms juist helemaal niet! De quilt is verder schots en scheef, maar hij is zó charmant en heeft mijn hart al gestolen..

Maar om de kosten zo veel mogelijk te drukken, om het allemaal een beetje leuk en interessant te houden.. Een vraagje op mijn blog. 

Wie o wie heeft er nog restlapjes of lapjes die niet in de smaak vallen maar die binnen deze omschrijving vallen? Gekreukt, met happen eruit, hele kleine stukjes, het maakt allemaal niet uit. Bijna alles is te gebruiken in deze quilt. 

Al heb je iets liggen waar ik wat aan heb en jij wilt het kwijt? Laat het me dan weten via stofwithlove@live.nl, ik stuur mijn adres en als je dan nog even vermeld welke kleuren stof jij nog zoekt, stuur ik een vergelijkbaar pakketje jouw kant op! 

Alvast hartelijk bedankt! Eens zien of dit blogavontuur mij kan helpen. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen